יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

הכנה לפני בגרות

הברזתם מבי"ס בזמן שכולם עברו את הבגרות? מרגישים שאתם מסוגלים ליותר?

נכון לומר כי בתקופה זאת, בגרות היא לא תנאי מחייב כדי להתקבל לעבודה, וגם אם היא לא ממש מעידה על היכולת השכלית, עם זאת עדיין עדיף שתוציאו ציון טוב, כי הדבר מהווה עניין טרביאלי ברזומה שלכם, ולפעמים אף חובה בכדי להתקבל בהצלחה ללימודים אקדמאים. רוצים לדעת הכל? כנסו לעמוד. המשיכו לקרוא.

אז איך משלימים בגרויות?
כל יום שעובר אחרי שסיימתם בית ספר - כך יותר תתקשו להשלים בגרויות. מהסיבה הזאת, עדיף לפתוח בתהליך כמה שיותר מוקדם. קיימים בארץ מספר גדול של מכונים מקצועיים שתוכלו להירשם אליהם. עוד דברים על מכוני לימוד אלה יש בשפע בגוגל ושות'. במידה ואתם חיילים, או אם השתחררתם לאחרונה, אפשרי למצוא הטבות והנחות מסויימות על שיפור בגרויות.

לטובתכם, זיכרו שאתם כבר לא בתיכון, אנא מכם, קחו את הנושא הזה ברצינות האפשרית ותפסיקו לנהוג כמו תיכוניסטים; בשלב הזה, כשאתם יודעים יותר טוב איזה כיוון אתם חפצים לעתידכם, ויש לכם יותר מידע על נושאים מסויימים.

ומה עם הפסיכומטרי?
המבחן הפסיכומטרי נערך באופן שונה בתכלית ממבנה ציוני בחינות הבגרות. לציון הפסיכומטרי יש יותר חשיבות ממשקל הבגרויות, והמבחן כשלעצמו בכלל קשה יותר, למרות שהבחינה הפסיכומטרית לא משקפת את האינטליגנציה שלכם. ציון זה בא לבדוק את ההתמודדות שלכם תחת מצבים מלחיצים, הזיכרון שלכם ואיך אתם מנהלים את סדר העדיפויות.

אפילו אם מסיבה כלשהי הוצאתם תוצאה לא מספיקה במבחן הראשון שלכם - זה לא אומר שאין לכם שכל, רק שפשוט הניסיון הזה לא הלך טוב; כמו ראיון עבודה, רובנו נכשלים לעשות את המקסימום ולהוציא את התוצאה הרצויה במכה הראשונה. אפשר לגשת לעוד מועדים , כל עוד יש לכם מספיק כסף ועמידות מנטאלית כדי לגשת לעוד מבחן. את הציון הגבוה יותר שיתקבל - אתם שומרים אתכם למשך 7 שנים.

עתה, כשהשגתם עוד פרטים על נושאים כגון בחינות בגרות, ובמידה ויש לכם מושג מה אתם רוצים ללמוד ובמה תרצו לעסוק, הגיע הזמן שתשתמשו במידע הזה בשבילכם: הירשמו לאחד הקורסים, שבו על התחת ולימדו, כדי שאמא תוכל להשוויץ לשכנים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה