יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

התהליך מאחורי מודעות אבל


ישנם רגעים שבהם גם האדם החזק והשקול ביותר איננו יכול לתפקד כהלכה. אחד הרגעים הללו הם מקרה מוות של אדם קרוב, בין אם המדובר בהורה, בן זוג או בן משפחה אחר. במקרה הזה גם ביצוע פעולה פשוטה יחסית כמו הזמנת מודעות אבל יכולה להפוך לבעיה לא קלה. המודעות האלה אמורות להיות מודפסות בתוך זמן קצר מאד ולהיתלות בריבי השכונה או אזור המגורים.

המשמעות של מודעות אבל

אנשים רבים תוהים על המשמעות של המודעות הללו. הרי מצד אחד, האנשים הקרובים יודעים על מקרה המוות המצער ומעבירים ביניהם מפה לפה את ההודעה הקשה. מצד שני, מעבר לגרעין הקרוב של קרובים וחברים מעטים אכן מגיעים להלוויה, בדרך כלל לא מחוג המכרים הרחוק יותר.

אלא שלא כך היא. פרסום כרוז ברחבי השכונה, ובעיקר בשכונות שבהן גרים אנשים בשכנות קרובה במשך תקופות ארוכות, אכן תגרום לכמות גדולה ביותר של אנשים להגיע למעמד ההלוויה ולתת כבוד אחרון למת, במיוחד אם הוא היה אהוד ומקובל בשכונה. גם אם אנשים לא יגיעו להלוויה הם יגיעו לביתו של הנפטר או למקום שבו יושבים שבעה.

למי צריך לפנות

ישנן חברות שונות המבצעות הדפסה והדבקה של מודעות כאמור לעיל במקומות שנקבעו מראש. החברות הללו מודעות לגודל הבעיה ולמצב המיוחד שבו נמצאים קרובי המשפחה של הנפטר והן ערוכות לטפל בנושא שנמצא תחת אחריותן בצורה הטובה והמהירה ביותר האפשרית. כל מה שהחברות הללו צריכות הוא את הפרטים הבסיסיים.

הפרטים כאמור הם שם הנפטר המלא, התאריך והמקום שבו תערך ההלוויה, המקום שבו יושבת המשפחה שבעה על המנוח ושמות בני המשפחה המתאבלים. לעיתים מוותרת המשפחה על הזכרת השמות ובמודעה נכתב רק ציון כללי כדוגמת "המשפחה המתאבלת".

שיטות הדפוס החדשות מקצרות באורח משמעותי את הפרסום של מודעות אבל מרגע שהוגשה הבקשה ועד לרגע שהמודעות נתלות ברחבי השכונה. מה שבעבר היה כרוך בטרחה ובזמן ארוך הפך לתהליך קצר יחסית.
כל החברות העוסקות בכגון אלה ערוכות להעניק את התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר, תוך התחשבות מרבית במצבה של המשפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה