יום שני, 19 במרץ 2012

רנו פלואנס על יתרונותיו

המים מזוהמים. כמה זמן נראה לכם שנשרוד? אני מתאמץ לפעול כיותר "ירוק", מנסה בכל הכוח; אני חוסך במים, איני מעשן, וכיו"ב... אבל בכל זאת אני מקבל הרגשה שאפשר לעשות עוד. במהלך השנה האחרונה אני שומע על רנו פלואנס. כמה זה יעזור? מייד תבינו.

דלק זה רע!


ככל שהזמן עבר, העולם שלנו פיתח מבלי לרצות תלות קשה במשאב הנפט; בעיית התלות אינה קלה גם מבחינה גופנית וגם מבחינה אקונומית:

מהפן הגופני, שמענו די והותר על כל התרחישים שהתפרסמו בקשר לזיהום הסביבה ועל השלכותיו כלפי איכות הסביבה. גרוע באותה המידה, הדלק הרסני גם כלפי בע"ח, אשר מתים בכמויות באופן מזעזע - בגלל נזילות דלק בים.

מהפן הכלכלי, נוזל הדלק - מתייקר בלי פרופורציות מדי שנה, רק מדינת ישראל משקיעה מיליארדי דולרים מדיי שנה ושנה במטרה לייבא אנרגייה מחוץ לארץ ועל סיוע פרמקולוגי במחלות ריאה של כלל התושבים. סכומי העתק הללו ראוי שירתמו עבור תשתיות חדשות ועוד שירותים חיוניים.

אני לא מהמוכיחים, ועד התקופה האחרונה גם אני דיברתי על נושא איכות הסביבה די בביטול, כי לא חשבתי שיש פתרון ריאלי לזיהום. האם יש באמת?

עוזרים לפלנטה בזכות אנרגיה מתחדשת
אם נאמץ כולנו שינוי תפיסתי, אולי נוכל לשפר את מה שנשאר מכדה"א ואת תוחלת החיים עליו באופן כללי. כולם רוצים רכב שאינו מרעיש, תארו לעצמכם שבועות שלמים בלי העצירות המוכרות בתחנות דלק מזדמנות (מישהו שטייל באיטליה במהלך העשור האחרון - מכיר את הנושא). דמיינו תקציבים ענקיים אשר ניתנים לגני ילדים או לתקציב הבטחון, וברמת הפרט - תצליחו אתם לחסוך מאות שקלים מהתקציב השנתי במקום לקנות דלק.

תמיד אחפש דרך לתרום לדיון, אשמח לקבל תלונות, אנקדוטות וכל סיפור שתרצו לשתף בדבר רכב חשמלי. אעדיף דווקא לשמוע הגיגים נגד הפתרון שעלה. אני מבטיח להשתדל להגיב לכל מי שיכתוב.

עבורי, זוהי חלופה ללא חסרונות. עלינו להישאר בראש פתוח כדי לקלוט שהפתרון קיים והכל בידיים שלנו. אותי מעניין; איך אתם פועלים לצמצום זיהום הסביבה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה