יום רביעי, 28 במרץ 2012

שיקום נזקי עישון


מנצחים את הסיגריות. מה פרק הזמן שתצטרכו בשביל להיגמל מעישון? שלושה ימים, שבועיים, חודשיים, לכל היותר שנתיים? עם יד על הלב, אפילו קשה לקבוע. למכורים לעישון העישון הוא הרבה יותר מעוד תחביב, הוא דרך חיים, ולצערנו, כמה שמתחילים עם "ההובי" הרע הזה בגיל מוקדם יותר ככה קשה יותר להיגמל מימנו.

התמכרתי לסיגריות בתיכון, ומה שפשוט החל כרצון לעצבן את ההורים , לדאבוני המשיך כהתמכרות קשה מאוד, עד ללפני חצי שנה.

אם אתם גם התמכרתם לעישון, או מישהו שיקר לכם, ואתם צריכים נואשות מידע לגבי נזקי עישון הגעתם למקום הנכון.

אילו דרכים ישנן בשביל להפסיק עם הסיגריות?

בימינו, יש מספר רב של שיטות להיגמל, אולם איך באמת יודעים מה יצליח בשבילכם? יש מחקרים שמראים שזה אוביקטיבי לחלוטין, אי לזאת כדאי לשאול ולוודא עם חברים בעלי מאפיינים דומים לשלכם, על מנת לדעת מה עזר להם להצליח בגמילה מהעישון.

סיגריות דרך טובה להתחיל!

יש את האנשים שפשוט אומרים לעצמם: זהו חדל, אני מפסיק וזה מצליח להם, ולמי שלא, יש מספר שיטות שיכולות לעזור:

מטפלים וטיפולים - כמו לדוגמא מגוון תרופות, או תרופות "פלא". (מהותי לשים לב שחלקם מצריכים מרשם רופא ויכולים לעורר תופעות לוואי לא פשוטות, ועל כן כדאי לבדוק טוב טוב מה אתם לוקחים).

סיפרות מקצועית - ישנם לא מעט ספרים שעזרו לאנשים להיגמל מניקוטין, כמו לדוגמה הדרך הקלה להפסיק לעשן, ספרים כמו סיפרו של אלן עזרו אף למספר ידוענים להפסיק לעשן - כמו לדוגמא הזמרת הגדולה בריטני ספירס וריצ'רד ברנסון.

סדנאות תמיכה - יש מספר גדול של סוגי סדנאות, שאת מרביתן אפשר למצוא ברשת. ברוב המקרים הן מבוססות על סיוע של קבוצה בפרט, בדיוק כמו שמתרחש בקבוצות עזרה לאלכוהוליסטים.

כמו שבטח הבנתם, יש הרבה אמצעים ושיטות להיגמל אחת ולתמיד, אולם בחלק גדול מהמקרים מה שחסר הוא הרצון, הרצון לנצח ולהגיד "זהו דיי" "אני מפסיק". כאשר סוף סוף תחליטו שנגמרו התרוצים ותעשו את הצעד החשוב, ההמשך יהיה משמעותית יותר פשוט וקל, בייחוד אם בורכתם בסביבה משפחתית תומכת, זה הטיפ שלי.

נקודה לסיום, תזכרו שהעשן לא מפלה ובפוגע בכולם - בקרובים שלכם, בעמיתים לעבודה וגם בחתול שלכם.

אם אתם משתוקקים להיגמל ומעוניינים בעוד עוד חומר בנושא אתם יותר ממוזמנים לבקר באתר הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה